Flodala cup
Hej på er! 11 maj är det åter igen dags för vår fantastiska cup på flodala. Vi har två flräldrsr (Sigrid och Astrids mamma) som har jobbat och kommer att jobba ännu mer med planeringen utav denna. Det är sista året som våra tjejer får vara med och spela och som ni vet så behöver alla föräldrar ställa upp och hjälpa till under dagen med tilldelade sysslor. Det vi önskar i ett första läge är någon som hjälper till att sätta ett schema (ni kopplas ihop med cupgruppen och får reda på mer info där). Önskar såklart att någon räcker upp handen. Annars pekar vi ut ngn. Tack på förhand och go helg! Vi ses nere på flodala!
F-13
28 feb
0kommentarer
Vårens coachutbildningar med Martin & Stefan: Omplanering
Pga andra åtaganden för Martin & Stefan behöver dessvärre vårens coachutbildningar för 7 mot 7 den 3 mars och 9 mot 9 den 5 mars flyttas fram. Nya datum 9 mot 9 - Onsdag 26 mars kl 18-21 7 mot 7 - Måndag 31 mars kl 18-21 Hoppas det inte ställer till det för mycket och att alla kan närvara vid de nya tillfällena. Ny kallelse kommer på mejl. 11 mot 11 ligger kvar den 12 mars. Ledar- och tränarutbildningar hos Floda BoIF på den här länken. Med vänlig hälsning Thomas Holgersson
Ledarsidor
27 feb
0kommentarer
Ledarkonferens Marstrand 2025: Sammanfattning
Helgen den 22-23 februari hade föreningen en lyckad konferens för 60 ledare och nästan alla lag var representerade. På lördagen arbetade vi 10-16 och fick sedan ägna ett par timmar i hotellets spa följt av gemensam middag. Söndagen jobbade vi 9-12 för sedan skiljas åt. Vad talade vi då om; vi skickar med en sammanställning så kan ni i lugn och ro läsa: Konferensen inleddes med föreläsning av Johan Örtendahl. "Varför spelar barn och unga fotboll?" • Roligt • Kompisar/Sammanhang • Drömmar • Föräldrar erbjuder aktivt fotboll för sina barn • Må Bra • Tävla • Utveckling • Delaktighet Vi lyfte sedan upp 5 framgångar vi haft i föreningen: • Fotbollsskolan • Flodala cup • Kiosken • Damlagets avancemang till div 3 • Extra Målvaktsträning fredagar Eftermiddagen ägnade vi åt att lyfta olika dilemman, alla fick lyfta något och sedan valde vi ut fyra dilemman att samtala runt. • Behålla spelare • Föräldraengagemang • Nivån inom laget, spannet mellan de som ligger längst fram och de som inte kommit så långt • Alla får vara med, (hur hanterar vi ex multisportandet) laguttagning • Formering av lag vid större förändring • Samverkan mellan lag, konsekvenser för andra lag när lag ex slås ihop • Skador • Balans mellan styrning och egen frihet • Nybörjare till befintlig grupp • Utveckling målvakter • Välja nivå på seriespel • Förväntan på ledare • Föreningsdomare • Hantera diagnoser • Intresse för sektionsarbete • Hur stor får en grupp bli • Tidsbrist • Spelarutbildningsplan, krav på spelare På söndagen valde vi sedan några områden att bevara (och utveckla): • Samarbeta mellan lag. Fungerar olika mellan olika lag. Vi ser att vi lyckas i flera lag. • Ledarmöten. Viktigt att vi kontinuerligt har frukostmöten (tre/år) och en konferens/år • Gemenskapen. Vi har ökat gemenskapen i föreningen, fortsätt! • Håll i och håll ut, Floda BoIF-dagen, frukostmöten mm • Sommarlägret, Fotbollsskolan • Dokument finns, levandegör dem. Vi har en policy, och dokument om hur vi ska samarbeta mellan lag. Vi har en spelarutbidningsplan men hur många vet om det? Utveckling • Kan vi, och har vi möjlighet att anta några riktlinjer vad gäller uttagning till match. • Hur löser vi omklädningssituationen för att kunna byta om och när spelare från olika åldrar tvingas duscha med varandra. • Hur kan vi få fler föräldrar att ta större ansvar i laget/föreningen. Hur lyckas vi bättre beskriva förväntningar och omfattningen vi vill att föräldrar deltar. • Hur kan vi enkelt och tydligt beskriva vad Floda BoIF är. • Hur mår våra lag, vi har lag som har bekymmer med måendet i laget, lag med vikande spelare, för få ledare. Hur kan vi bättre veta hur lag mår och hur kan vi hjälpa. • Hur kommunicerar vi med varandra. För att kunna samarbeta, måste kommunikationen inom och mellan lag vara öppen, ödmjuk men också ärlig och utmanade. Hur kan vi nå det? • Föreningsdomare. Vi har bra utbildning, men dels är det ett antal som aldrig döma, flera vill inte döma. Det är för lagen ett jagande att få ta i domare. Hur kan vi lösa frågan? • Resurs till materialfrågor. Materialtänket är bra. Fördelning till lagen fungerar också bra, men Fredrik sitter ensam med frågan. Hur kan vi få fler som tar ansvar eller en grupp? Styrelsen har också som mål att en förälder i varje lag tar ett ansvar för lagets material. • Gå-fotboll, Hur kan vi få igång denna verksamhet? • Fler personer till centrala uppdrag i föreningen ex styrelse. Behovet är stort! Vi avslutade sedan med information om anläggningen och kommande utbildningar. Tack alla för en fantastisk konferens!!
Ledarsidor
27 feb
0kommentarer
Inför Futsal matcher lördag 1/3 + ingen träning lördag 1/3
Futsal matcher på lördag. 2 matcher, lagindelning nedan: Lag 1 (spelar match nr 1): Astrid Hailey Juli Moa Stella Vida Alice Lag 2 (spelar match nr 2) Eleonora Lamija Olivia Siri Vera Yasmine Freja Matchkläder får tjejerna i Jonsered (för snabbt ombyte innan match). Samling 30 min innan matchstart, i jonseredshallen. Notera att det inte är träning denna dag 1/3. Spelschema: Lör 2025-03-01 08:00 Floda BOIF:Blå - IF Warta:3 JONSEREDSHALLEN PLAN 2 Lör 2025-03-01 09:40 Sävedalen IF:Tiger - Floda BOIF:Blå JONSEREDSHALLEN PLAN 2 Spelschema
F-15
27 feb
0kommentarer
Lux Cup 14 - 16 mars
Hej spelare och föräldrar, Mitt namn är Tobias Jönfeldt och är bonuspappa till Arvid Liljeqvist. Denna säsongen kommer jag vara cup ansvarig för Floda BoIF P-09. Snart är det dags för den första cupen denna säsong och det är Lux cup, som spelas i Kristinehamn den 14:e - 16:e mars. Förhoppningen med cupen är att ungdomarna kommer ha en rolig upplevelse, fina matcher och komma ihop som ett lag. Här kommer information om cupen: Boende Spelarna och ledarna kommer bo på Lux Sport camp. Det är ett gammalt regemente med sovsalar som tar mellan 16-20 personer i varje rum. I rummen finns det våningssängar med madrasser, täcke och kuddar. Ni måste ta med egna sängkläder (underlakan, påslakan och örngott). I korridoren finns det gemensamma duschar och toaletter. Incheckning är från kl. 14 på fredag och utcheckning är kl. 14 på söndag. Packning Underlakan, påslakan och örngott. Handduk Hygienartiklar: tandborste, tandkräm, tvål, schampo och roll on). Ombyten Matchkläder, benskydd, fotbollsskor och uppvärmningströja (hela kitet) Skor och tofflor. Badkläder Samling Vi samlas den 14:e mars kl. 13.00 vid PREEM i Floda. Detta då den första matchen börjar kl. 18:30 och det tar ca 3h att köra bil till Kristinehamn. I dagsläget har vi 3-4 bilar som kan köra spelarna till cupen. Är det någon/några mer föräldrar som kan tänka sig att ställa upp? Detta gäller både avfärd, fredagen och hemfärd, söndagen. Tänk också på att avfärden är 13 på fredagen, om man behöver ta ledigt något från skolan! Kostnader Spelarna och ledarna kommer äta frukost, lunch och middag på restaurang Trossen som ligger väldigt nära boendet. Vill spelarna köpa något utöver det, så betalas det av spelarna själva. Ledarna kommer ge information till spelarna angående godis m.m under cupen. Mobiler Får tas med. Får gärna användas så lite som möjligt så spelarna kan umgås med varandra under cupen. Mat Alla måltider serveras i resturang Trossen. Endast 100 meter från boendet och 2 km från Arenan. Tiderna för serveringen är: Frukost mellan 06.00 - 09.00 (OBS! sluttid är stängningstid, kom senast 15 minuter innan) Lunch 11.00-14.00 Middag 16.00-20.00 Måltiderna som serveras är: Fredag Middag : Tacobuffe Lördag Frukost Lördag Lunch : Kycklinggryta med ris Lördag Middag : Lasagne eller Pasta med köttfärssås Söndag Frukost Söndag Lunch : Köttbullar med potatismos Allt kött på nötkött. ALLERGIER måste meddelas inom kort. Spelschema Laget kommer spela 5-6 matcher under helgen. Speltiden är 1 x 35 min och alla matcher spelas i Kristinehamns arena ( inomhus) på konstgräs. https://www.cupmate.nu/matcher_s.php?iCupID=14969&iClassID=18449 Omklädningsrum Laget kommer ha ett eget omklädningsrum under helgen. Boende för familj och vänner Här kommer lite förslag på olika boende om ni har tänkt att åka upp och stötta laget. https://www.booking.com/searchresults.sv.html?aid=304142&label=gen173nr-1FCAEoggI46AdIJVgEaMgBiAECmAEluAEHyAEN2AEB6AEB-AECiAIBqAIDuALB0_u9BsACAdICJDM1MjY2MWMzLTZkNjAtNGUzNi1hYjUxLTMyYTc3NmQ3NjVlZNgCBeACAQ&sid=dbd901f4c9d6bd373fa63368490b1dbe&dest_id=-2496333&dest_type=city&srpvid=f081485734c708d3&highlighted_hotels=13021520 Livesändningar av matcherna Har man inte möjligt att åka upp till Kristinehamn, kan man följa cupen via: https://luxtv.se/luxcuper Viktiga adresser Kristinehamn Arena Arenavägen 3 (Kristinehamn) Sovsalarna Kasernvägen 7 Matsalen Garnisonsvägen 2 Organisation Kasha, Linda och Daniel kommer vara ledare under cupen. Kontaktuppgifter Khasha: 0733-117035 ?Linda: 0736-424380? Daniel: 0766-953473 Har ni frågor angående cupen, kontakta mig Tobias, 0735-000038.
U17
26 feb
8kommentarer
God kväll P-12!
Lite info. Då vi missade att anmäla oss i tid till fair play serien som hade gett oss färdiga träningsmatcher under mars månad från förbundet. Så håller vi på att jaga träningsmatcher själva istället. Vilket är lite svårt då dom flesta är anmälda till just fair play serien. Har än så länge en match mot Bergum på lördag. Två matcher mot Gerdsken den 23/3 Eventuellt en mot Lerum den 22/3 Mer info kommer framöver. Kallelse kommer till berörda spelare.
P-12
24 feb
0kommentarer
Träningsvecka v 9/10
Fys+Speluppbyggnad+Anfall+spel
P-12
24 feb
0kommentarer
Medlemsavgift inbetald till 28/2
Hej, Som ni säkert har noterat i er mejl så ska medlemsavgiften betalas in till klubben, senast 28/2. Medlemsavgiften behöver betalas in för att era barn ska få träna och spela matcher fram till 28 februari, år 2026. Detta gäller även ledare. Mvh Floda Boif
P-17
21 feb
0kommentarer
Påminnelse 2
Hej igen Gällande extraträning med p-13. Ingen återkoppling alls gällande detta. Hade vart kul om några ville testa på detta. Perfekt tillfälle att få ett extra träningstillfälle samt kanske träffa nya kompisar. Vi tror detta gynnar era barn samt även vårt egna lag framöver.
P-12
21 feb
0kommentarer
Påminnelse 1
Hej! En påminnelse till er som fick ett mail gällande intyg för ungdomsregistrering. Lämna gärna in lappen så snart som möjligt. Detta intyg behövs för att era barn ska få spela matcher.
P-12
21 feb
8kommentarer
Visa fler nyheter